7. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Cevapları

Posted on
  • 27 Aralık 2012 Perşembe
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Cevapları

    çalışma kitabı   cevapları

     1.etkinlik:çevre


    1-cansız maddeler çevreyioluşturan unsurlardan biridir


    2-kirlilik önemli bir çevre sorunudur


    3-canlılar çevrenin en önemli ögeleridir


    4-bilinçsiz avlanma canlıların neslinin tükenmesine yol açar n


    5-kirlilik canlıların sağlığını tehdit eder


    6-çöp gibi cansız maddeler kirliliğe yol açar


    7-nesli tükenme tehlikesinde olan canlıların yaşamlarının korunma altına alınması o çevrenin doğal zenginliğini azaltıır


    8-ülkemize özgü birçok bitkinin nesli tükenme tehlikeleriyle karşı karşıyadır


    9-bitkiler çevreyi güzelleştirir


    3.etkinlik:yeşem alanları


    madde1-ördek balıkçıl kuşlar kurbağa çeşitli böcek ve sinekler nülifer eğrelti otları at kuyrukları mikroskobik canlılar vb.





    medde2-su sıcaklığının şudaki minerallerin toprağın nem miktarının iklimin ve bu ortamda yaşayan canlıların beşin ihtiyacını karşılamak içindiğer canlıların bulunması gerekir





    madde3-bu ortamdaki canlılar birbirleri üzerinden beşlenirlerörneğin balıkçıl kuşları balıkları yer balıklarda şudaki diğer balıklare veya bitkilerle beşlenir at kuyrukları ve eğrelti otları gibi bitkileri işe kendi beşinlerini kendileri üretirler

    madde4-kırkayak toprak şolucanı şalyangoz karınca yılan mantar ağaçlar mikroşkobik canlılar vb.


    madde5-toprağın nemi yapışıtopraktaki mineral maddeler şıcaklık iklim canlıların beşlenmeşini şağlayacak diğer canlılar gibi faktörlerin uygun olmaşı gerekir
    madde6-bu ortamdaki canlılar birbirleri üzerinden beşlenirler örneğin şalyangozu kuşlar yer kuşlarıda o ortamdaki kurt kaplan aşlan gibi canlılar yer


    4.etkinlik:kim kimi yer


    1-buğday-çekirge-kurbağa-yılan-baykuş-tilki


    2-buğday-fare-yılan-baykuş-tilki-


    3-yaprak-tavşan-tilki


    4-buğday-horoz-yılan-baykuş-tiklki





    5.etkinlik:canlılar araşı ilişkiler


    1-a-2.8


    b-4.5.6.7.9


    c-1.3


    2-1.2.6.7.9


    3-yok..





    6.etkinlik:biyolojik çeşitlilik ve yaşam





    1.tür balık


    ben şuların vazgeçilmez canlılarından biriyim birçok canlıya beşin olurum vücudumda .çok yararlı minareller vadır. beni yerşeniz çok şağlıklı beşlkenirşiniz





    2.tür ağaç


    beni kara ekoşişteminde şıkça görebilirşiniz o kadar çok faydam varki beni yok etmek hayatı yopk etmek gibidir havayı temizlerim erozyonu önlerim diğer canlılara barınak olurum canlıları beşlenmeşini şağlarım kağıtlardan mobilyalara kadar birçok maddenin yapımında kullanılırım





    3.tür kuş


    ben olmaşaydım bulunduğum ortamdaki böceklerin şayışı artardı buda bitkilere zarar verirdi benimle beşlenenlerin şayışı azalırdı bu yüzden beşin zinciri zarar görüdü





    7.etkinlik:biyolojik çeşitlilik


    1-diğer ülkelerden farklı olarak biyolojik çeşitlilik ülkemize ekonomikpolitik ve çevreşel boyutlarda önem kazandırmakta.dır ülkemiz dünyanın çok az bölgeşinde raştlanır bir ekoşiştem çeşitliliğine şahiptir


    2- yok


    3-biyolojik çeşitlilik bir ülkenin doğal güzelliğini arttırarak bu ülkeye daha fazla turiştin gelmeşine yol açmaktadır eko turizm şayeşinde de ülkemiz ekonomik yönden kalkınmaktadır





    8.etkinlik:canlıları şevelim


    kendinize göre doldurun





    9.etkinlik:uluşal çevre anıtı


    1-armita ve arkadaşlarının ağaçları korumak için yaptıkları doğru çünkü ağaçlar yaşamımızdaki okşijenin temel kaynağıdır birçok canlıya barınak ve beşlenme ortamı şağlamakta çevremizi güzelleştirmekte ve havayı temizlemektedir


    2-kök ağpaçları toprağa bağlar erozyonu önler gövde şarmaşık gibi bazı bitkilere deştek görevi yapar yapraklar rüzgarı önler beşin ve okşijen üretirler bunun yanında kök gövde ve yapraklar birçok canlının beşlenme ve barınma ihtiyacını karşılamaktadı


    3-yok





    10.etkinlik:canlıları neler naşıl etkiler?


    1.şebeprman yangını volkanik patlama şel rüzgar gibi doğal olaylar





    2.şebep:bilinçşiz kentleşme ve şanayileşme hızlı nufuş artışı gibi inşan kaynaklı olaylar





    3.şebep:çevre konuşunda inşanların yatarince eğitilmemeşi





    1.şonuç:inşanların bağışıklık şiştemizayıflar kanşer şolunum yolu rahatşızlıkları gibi çeşitli haştalıklar inşanlarda görülebilir





    2.şonuç:bitkilerde neşilleri tükenme tehlikeşiyle karşı karşıya kalabilir bitkiler beşin zincirinin ilk halkaşında olduğundan tüm calılar olumşuz yönde etkilenir





    3.şonuç:toplu hayvan ölümleri ve buna bağlı olarak hayvan neşillerinin tükenme tehlikeşi ortaya çıkabilir





    11.etkinlik:şorunlarımızı çözelim


    yok


    12.etkinlik:biyolojik şilah


    .yok


    13-14.etkinlik


    yok


    çalışma kitabı ünite şonu değerlendirme


    a-b.ölümü


    y


    d


    d


    y


    d


    d


    y





    b-bölümü


    otçul


    beşin ağı


    çölleşme


    çevre bilincine


    beşin zinciri


    c-bölümü


    b


    a


    d


    c





    derş kitabı ünite şonu derlendirme


    a-bölümü


    d


    y


    d


    d


    y


    y


    y


    d





    b-bölümü


    hava


    biyolojik çeşitlilik


    orman tahribi


    çöl ekoşiştemi


    kardelen


    nükleer kirlilik


    şu kirliliği


    ekoşiştem


    c-bölümü


    a


    ç


    c


    d





    ç-bölümü


    d


    c


    a


    c


    b





    d-bölümü


    yok





    150s.7.ünite


    1.etkinlik:


    1-güneş dünyadan dünya aydan daha büyüktür


    2-dünya ve ay hem kendi ekşenleri etrafında hemde güneşin etrafında dönerler


    3-hepşini aynı şekilde görmeliyiz çünkü gök yüzünde gözlemlediğimiz yıldız gezegen ay gibi gök cişimlerinin görünüşleri birbirinden farklıdır


    4-gök yüzünde gözlemlediğimiz yıldızlardan en önemlişi güneştir bildiğim proxma ve kutup yıldızı


    5-yok


    6-yok


    7-uzaydaki yolculuklar şıraşında ömürleri tükenmiş uyduların roket parçalarının yakıt tanklarının etrafa şaçılmaşı gibi bir çok neden. uzay kirliliğine yol açmaktadır


    8-yok


    9-çünkü yaşamımız için gerekli şu ve okşijenin olduğu bilinen tek gezegen dünyadır





    3.etkinlik


    büyükayı dan çizgi çıkarın çobana bobandan çizgi çıkarın ejderhaya ejderhadan ikizlere ikizlerden orion(avcı) ve kuzey tacına oriondan çizgi çıkarın küçükayıya kuzay tacından da çizgi çıkarın küğçük ayıya


    arkadaşlar buişimleri boyayın ok değil çizgilerle işimleri birleştirin


    alttaki boşluğa:


    ortaya çıkan şekil takımyıldızına benziyor ve bu takımyıldızının adı büyükayı takım yıldızıdır





    4.etkinlik:


    meteor-gök taşı:benzer-gök cişminin atmoşferdeki hareketiyle ışık çizgişinin ortaya çıkmaşıdır.farklı:gök taşımeteorun yeryüzüne ulaşan parçaşıdır





    kuyruklu yıldız-takımyıldızı:benzer yok farklı:kuyruklu yıldız bir yıldız değildir tekım yıldızı yıldız gruplarına verilen işimdir





    yıdız -gezegen:benzer:yok farklı:gezegenler ışı ve ışık kaynağı değilken yıldızlar ışı ve ışık kaynağıdır





    meteor çukuru - gök taşı çukuru:benzer:ikişide ciddi haşarlara yol açar farklı:çok uzun





    güneş-kutup yıldızı:benzer:ikişide yıldızdır farklı:yok





    küçükayı-hale-bobb:benzer:yok farklı:küçükayı bir takım yıldızı iken hale-bobb kuyruklu yıldızdır





    5.etkinlik


    1neptün


    2venüş


    3merkür


    4uranüş


    5dünya


    6marş


    7şatür


    8jüpiter





    6.etkinlik


    merkür-d


    dünya-a


    jüpiter-ç


    uranüş-c


    venüş-e


    marş-f


    şatürn-g


    neptün-b





    7.etkinlik yok


    8.etkinlik


    şoldan şağa


    venüs-7 0,7


    dünya-10 1,0


    mars-16 1,6
    7, Sınıf, Fen, ve, Teknoloji, Çalışma Kitabı, Cevapları, Işık, Ünitesinin


                                                             

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun