6. Sınıf Fen ve Teknoloji Sürat Ders Kitabı Çalışma Kitabı cevapları

Posted on
  • 27 Aralık 2012 Perşembe
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Sürat Ders Kitabı Çalışma Kitabı cevapları

    1. Etkinlik : En Süratli Kim? (Ders Kitabı – 59)



    Amaç : Öğrencilerin alınan yol ve geçen zaman değişkenlerini kullanarak hareketli

    varlıkların süratlerini kontrollü bir deneyle yorumlamalarını sağlamak.

    Yapılacaklar : • Araştırma sorusu sorulur.

    Burcu, Mert ve Ali’den hangisi en süratli?

    • Problemin çözümü için önerilerde bulunulur.

    – Okul bahçesinde belirlenen mesafeyi en kısa sürede koşan en süratlidir.

    – Farklı mesafeleri en kısa sürede koşan en süratlidir.

    • I. Aşama;

    Problemi Çözmek İçin;

    – Okul bahçesinde 30–40 m’lik bir mesafe belirlenir.

    – Bir kişi bu mesafeyi koşma süresini kronometre ile ölçer.

    – Veriler deftere kaydedilir.

    Koşan Öğrenciler Alınan Yol Geçen Zaman





    – Kimin en süratli olduğuna nasıl karar verilir?

    – Farklı mesafeler koşulsaydı en süratli olan nasıl belirlenirdi?

    – En süratli olanın belirlenmesinde sadece zaman bakmak yeterlidir.

    • II. Aşama;

    Problemi Çözmek İçin Plan;

    – Okul bahçesinde her öğrencinin koşması için 10, 20, 300 m’lik mesafeler belirlenir.

    – Bir kişi 10 m’yi, bir kişi 20 m’yi, bir kişi 30 m’yi en kısa sürede koşmaya çalışır.

    – Bir kişi bu mesafeleri koşma sürelerini kronometre ile ölçer.

    – Veriler deftere kaydedilir.

    Koşan Öğrenciler Alınan Yol Geçen Zaman



    – Alınan yol ve geçen zaman kullanılarak kimin en süratli olduğuna karar verilmesi istenir.

    – Verilere bakılarak en süratlinin kim olduğuna bu şekilde karar verilemez.

    – Çizelgeye yeni bir sütun eklenir ve alınan yolun zaman bölünmesi istenir. Aynı işlem birinci aşama içinde gerçekleştirilir.

    – En süratli olan kişi, aldığı yolun zamana bölünmesi sonucu en büyük olan kişidir.



    3. Etkinlik : Bisiklet Yarışı (Çalışma Kitabı – 33)

    Amaç : Öğrenilen bilgilerin yeni durumlara uygulanmasının sağlanması.

    Yapılacaklar : • İki farklı durumla ilgili olarak verilen sorular cevaplandırılır.

    • Birinci durumda yalnızca zaman değeri, kimin süratli olduğunu hesaplamak için yeterli değildir, alınan yolların da verilmesi gerekir.

    • İkinci durumda süratin hesaplanması için zaman ve yolun bilinmesi, zamanı ölçmek içinde kronometre (saat) ve yolu ölçmek için de metrenin kullanılması gerekir.

    4. Etkinlik : Birim Evimiz (Çalışma Kitabı – 33)

    Amaç : Yol, zaman ve sürat birimleri arasındaki ilişkinin kavranmasının sağlanması.

    Yapılacaklar : • Verilen boşluklar doldurulur.

    • Sürat biriminin, yol ve zamana göre ifade edileceği gözlenir.



    5. Etkinlik : Süratleri Bulalım (Çalışma Kitabı – 34)

    Amaç : Sürat hesaplanmasının sağlanması.

    Yapılacaklar : • Sorulardaki varlıklara ait yol ve zaman ifadelerinin kullanılarak sürat

    değerleri hesaplanır.



    6. Etkinlik : Sürat Çizelgesi (Çalışma Kitabı – 34)

    Amaç : Süratin, çizelgede verilen yol ve zaman ifadeleri dikkate alınarak

    hesaplanmasının sağlanması.

    Yapılacaklar : • Farklı birimler kullanılarak verilen değerlerden sürat hesabı yapılır.



    2. Etkinlik : Grafik Çizelim (Ders Kitabı – 61)

    Amaç : Öğrencilerin alınan yol ve geçen zaman değerleri arasındaki ilişkinin grafik

    kullanılarak gösterilmesinin sağlanması.

    Yapılacaklar : • Etkinlikteki metin okutulur.

    • Yol ve zaman değerlerini gösteren çizelge incelenir.

    • Yol ve zaman doğru orantılıdır.

    • Üçüncü saat sonunda alınan yol tahmin edilmeye çalışılır.

    300 km yol alır.

    • Üçüncü saat sonunda sürat tahmin edilmeye çalışılır.

    Sabit.



    NOT :



    1- Sürat – zaman ve yol – zaman grafikleri, hareketle ilgili verilmeyen bir değer hakkında yorum yapılmasını sağlar.



    7. Etkinlik : Grafik Çizelim (Çalışma Kitabı – 35)

    Amaç : Grafik çizme becerilerinin yani verileri kaydetme ve işleme ile ilgili bilimsel

    süreç becerilerinin geliştirilmesinin sağlanması.

    Yapılacaklar : • Verilen çizelgeden faydalanılarak yol – zaman grafiği çizilir.

    • Çizilen grafiklerden hangi aracın süratinin daha fazla olduğu belirlenir.

    • Çizilen grafiklerden faydalanılarak sürat – zaman grafiği çizilir.



    8. Etkinlik : Kedinin Hareketi (Çalışma Kitabı – 36)

    Amaç : Yol – zaman grafiklerinin yorumlanmasının sağlanması.

    Yapılacaklar : • Verilen grafikten faydalanılarak kedinin I, II ve III numaralı

    bölgelerde hangi hareketi yaptığı belirlenir.

    • Grafikten faydalanılarak zaman ve yol değerleri tabloya kaydedilir.





    5- Hareket Enerjisi :

    Hareket halindeki cisimlerin sahip oldukları enerjiye hareket enerjisi denir.

    • Cisimler, sahip oldukları veya kazandıkları hareket enerjisi sayesinde hareket ederler.

    • Cismin sürati hareket enerjisine bağlıdır ve doğru orantılıdır. Yani hareket enerjisi fazla olan cismin sürati de fazladır.

    • Bir cisim, sahip olduğu hareket enerjisini bir başka cisme aktarabilir. Cismin sahip olduğu hareket enerjisini bir başka cisme aktarabilmesi için o cisme kuvvet uygulaması gerekir. Uygulanan kuvvet sayesinde cismin enerjisi aktarılabilir. (Kuvvet ve hareket enerjisi aynı kavramlar değildir).

    • Cisim, kuvvet sayesinde hareket ettiği için cismin sürati de kuvvete bağlıdır. (Kuvvet ve hareket aynı kavramlar değildir).

    • Hareket enerjisi fazla olan cismin sürati de fazladır ve sürati fazla olan cisim çarptığı cismi daha hızlı hareket ettirir. Bunun nedeni de cismin, çarptığı cisme daha fazla hareket enerjisi aktarmasıdır.



    3. Etkinlik : Haydi Misketlerle Oynayalım (Ders Kitabı – 62)

    Amaç : Hareket eden varlıkların enerjiye sahip olduklarının farkına varılmasının

    sağlanması.

    Yapılacaklar : • 8–10 adet bilye toplu olarak masanın üstüne konur.

    • Başka bir bilye, durmakta olan bilyelere doğru gönderilir.

    • Toplu halde duran bilyelerin hareketleri gözlenir.

    • Hareketli cisimlerin sahip olduğu hareket enerjisi, cisim tarafından cismin çarptığı diğer cisimlere aktarılır ve diğer cisimler aldıkları hareket enerjisi ile hareket edebilirler.

    • Sonuca Varalım Kısmında;

    – Toplu duran bilyelerin durumundaki değişikliğin nedeni, hareketli bilyenin sahip olduğu hareket enerjisidir.



    9. Etkinlik : Hareketli mi, Hareketsiz mi? (Çalışma Kitabı – 37)

    Amaç : Hareket enerjisi kavramının pekiştirilmesinin sağlanması.

    Yapılacaklar : • Etkinlikte verilen resimler incelenir ve hareket enerjisine sahip olan

    ve olmayan varlıklar belirlenir.

    • 3–4–6 hareket enerjisine sahiptir.

    • 1–2–5 hareket enerjisine sahip değildir.



    Kendimizi Değerlendirelim : (Ders Kitabı – 63)

     6. Sınıf, Fen ve Teknoloji, Sürat, Ders Kitabı, Çalışma Kitabı, cevapları

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun