4.sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Cevapları sayfa 13

Posted on
  • 22 Aralık 2012 Cumartesi
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 4.sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Cevapları sayfa 13

    Vücudumuz Bilmecesini Çözelim
    Sayfa 13 : Fen ve Teknoloji Günlüğüm


    SORU : Vücudumuzun Hareket Etmesinde Hangi Yapılar Görev Alır

    A: İskelet

    B: Eklemler

    C: Kaslar

    Soru : Niçin Soluk Alıp Veririz

    Solunum yoluyla dış ortamdan gerekli oksijeni alır, vücudumuz için zararlı olan karbondioksiti dış ortama veririz.Böylece hayatsal faaliyetlerimizi gerçekleştirerek canlılığımızı devam ettiririz.Solunum olayı vücudumuz için çok hayatidir

    SORU : Kanın Vücutta Dolaşımının Bize Sağladığı Faydalar Nelerdir?
    Sindirilmiş besin maddelerinin ve oksijenin hücrelere ulaştırır ve hücrelerde oluşan atık maddeleri ve karbondioksiti hücrelerden uzaklaştırıp boşaltım organlarına taşır.Boşaltım organlar arasındaki madde iletimini sağlar

    Kanın vücutta dolaşımı

    Dışarıdan alınan besinler ve oksijen vücudumuzun her yerine taşınır.
    Vücut besinleri oksijenle beraber tüketir.
    Bunun sonucunda atık maddeler ve karbondioksit boşaltım organlarına taşınır.
    Bu taşıma olayına boşaltım denir.
    Boşaltım organlar arasındaki madde iletimini sağlar.
    Taşıma sıvısı kandır.kan,kalpten pompalandıktan sonra bütün vücudu dolaşı tekrar kalbe geri döner.

    SORU : Egzersizin Faydaları Nelerdir

    1-Kaslarımızın ve kemiklerimizin güçlenmesini sağlar ve dayanıklılığını artırır.

    2-Kalp Damar hastalıklarından korur

    3-Ruhsal sağlığımıza iyi gelir

    4-Kilomuzu kontrol etmemizi sağlar

    5-Daha iyi uyumamıza yardım eder.

    6-Eğlendirir
    Dolaşım elemanları kan,kalp ve damarlardır.

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun